یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 19 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۵:۱۲:۲۳انرژی امروز

آفریقای جنوبی، قطب اکتشافات فراساحلی

باشگاه خبری فراساحل: آفریقای جنوبی سرزمین ذخایر ناشناخته به شمار ‌می‌رود، ذخایری همچون پلاتینیوم، طلا، الماس، مس و زغال سنگ؛ اما به اعتقاد کارشناسان، سواحل این سرزمین پهناور ذخایر عظیم نفت و گاز را در خود جای داده است که امید ‌می‌رود چگونگی تولید برق در این منطقه از جهان را تغییر داده و میزان استفاده از زغال سنگ را کاهش دهند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل دکتر آنونگ پورن اینتاوونگ، رئیس مرکز تحقیقات ژئوساینتیست آفریقای جنوبی، معتقد است طی سال‌‌های آینده انتظار ‌می‌رود اکتشافات نفت و گاز فراساحلی عظیمی در این منطقه صورت گیرد. طبق تحقیقات منتشر شده توسط نشریه ریگزون، هنوز کاملا مشخص نیست میزان ذخایر این اکتشافات تا چه میزان است، اما آخرین اکتشاف صورت گرفته در سواحل Qutenqua بالغ بر ۳۱۴ میلیون بشکه معادل نفت دربر داشت. این اکتشافات ‌می‌توانند کمک شایان توجهی به برنامه استفاده از گاز به جای زغال سنگ در نیروگاه‌‌های تولید برق و کاهش وابستگی کشور به سوخت‌‌های آلاینده نمایند.

طی سال‌‌های اخیر، شرکت‌‌های بزرگی همچون اکسون موبیل و توتال مجوزهای لازم برای آغاز فعالیت‌‌های اکتشافی در میادین فراساحلی آفریقای جنوبی را کسب نموده اند، اما بی ثباتی قوانین موجود یکی از مهم ترین عوامل بازدارنده عملیات اجرایی این شرکت‌‌ها به شمار ‌می‌رود. به گزارش ریگزون، انتظار ‌می‌رود تا اواخر امسال، بخش عمده قوانین صنعت نفت به تصویب برسند. دولت آفریقای جنوبی درنظر دارد قوانین حوزه نفت و گاز را از قوانین کنونی توسعه ذخایر نفتی و معدنی مجزا کند و شرکت‌‌های بین المللی قبل از اقدام به هرگونه سرمایه گذاری در منطقه، در انتظار نتیجه نهایی این تصمیم گیری به سر ‌می‌برند. به اعتقاد الاسدیر رید تحلیلگر و محقق حوزه بالادستی بخش آفریقای جنوبی وودمکنزی، مناطق فراساحلی آفریقای جنوبی از چشم انداز بسیار چشمگیری در زمینه اکتشاف و تولید برخوردار هستند و بسیاری از بازیگران مهم عرصه انرژی تمایل خود به حضور در این منطقه را اعلام کرده اند، اما تا راه حلی منطقی برای رفع موانع قانونی اتخاذ نشود، شاهد هیچگونه فعالیت موثر و مثبت در این زمینه نخواهیم بود.

علاوه بر توسعه میادین فراساحلی، این کشور در زمینه احداث زیرساخت‌‌های LNG در بنادر برای تولید برق و کمک به کاهش وابستگی به زغال سنگ نیز اقدامات مناسبی انجام داده است. طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، بیش از ۸۵ درصد از تولید برق آفریقای جنوبی از نیروگاه‌‌های با سوخت زغال سنگ تامین ‌می‌شود. علیرغم ادعاهای دولت مبنی بر تلاش‌‌های فزاینده در جهت تغییر رویکرد تولید برق و گذار به سمت انرژی‌‌های تجدیدپذیر، اما خاموشی‌‌های مکرر از یک سو و مقرون به صرفه بودن استفاده از زغال سنگ از سوی دیگر، استفاده از این سوخت به عنوان منبع انرژی غالب در تولید برق طی سال‌‌های آینده را بسیار محتمل ساخته است. به گزارش این سازمان، علاوه بر ظرفیت عظیم اکتشافات فراساحلی، آفریقای جنوبی از ذخایر قابل توجه گاز شیل نیز برخوردار است.

تخمین زده ‌می‌شود این منطقه بالغ بر ۳۹۰ تریلیون فوت مکعب ذخایر گاز شیل در خود جای داده است. اما با توجه به وضعیت قوانین موجود و چالش برانگیز بودن استحصال ذخایر شیل، دولت هنوز تصمیمی برای اکتشاف آنها نگرفته است. به اعتقاد الاسدیر رید، نهایی شدن تصمیمات دولت آفریقای جنوبی در مورد قوانین صنعت نفت، تضمین کننده سرمایه گذاری شرکت‌‌های بزرگ در این حوزه بوده و شرط بندی مطمئنی برای آنها به شمار ‌می‌رود.



  کد خبر : 3366
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
  انرژی امروز

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :